EyeVinci is specialist en groothandel in oogmeetapparatuur. Maar niet zomaar één. EyeVinci ondersteunt namelijk opticiens in Nederland en overzeese gebieden met apparatuur, maar ook met goede service, persoonlijk advies en informatie in de vorm van online seminars, trainingen en workshops. Doordat ze flexibel zijn en snel kunnen schakelen zijn ze een interessante en betrouwbare partner. EyeVinci gebruikt Microsoft 365 en de onderneming bewaart haar data in de cloud; gezamenlijke data staat in SharePoint Online, individuele data in Microsoft OneDrive.
Een volledige cloud oplossing
Bas de Boer is Service Support Manager bij EyeVinci. Bedrijfs-IT is onderdeel van zijn takenpakket. “Mijn collega Thomas Franz was te gast bij een BNI-meeting. Michael Koorn van treeICT gaf daar een pitch”, vertelt Bas. “Toevallig waren wij op dat moment op zoek naar een nieuwe IT-partner, omdat de huidige partij niet meer voldeed aan onze wensen. Het contact met treeICT was snel gelegd. Na een korte onderzoeksperiode en een aantal overleggen hebben we voor treeICT als full-service IT-partner gekozen.”
EyeVinci wilde in eerste instantie voor een hybride oplossing kiezen. In overleg met treeICT is het toch een volledige cloud-oplossing geworden. Bas: “Dit bleek én kostentechnisch een betere oplossing én het biedt ook nog eens meer flexibiliteit, doordat je je data in de cloud opslaat hoef je geen fysieke servers meer in huis te hebben om data op te slaan.”
Minder kosten en flexibeler met data in de cloud.
Data overzetten naar de cloud zonder downtime
“De migratie is voorspoedig en volgens verwachting verlopen, zonder hick-ups”, vertelt Bas. We zijn geen moment ‘down’ geweest en alle data is overgezet naar Microsoft 365, zowel de e-maildata naar Outlook als de documenten naar SharePoint.”
Waarom treeICT?
“Waarom wij voor treeICT hebben gekozen? Allereerst boden ze een betaalbare oplossing. Maar de opvolging tijdens het salestraject was ook heel prettig. Het vertrouwen was groot, niet in de laatste plaats dankzij de vroege introductie van de projectmanager. Ook was de uitleg steeds duidelijk, zowel vóór, tijdens als na het project. En natuurlijk de servicedesk; we krijgen vrijwel altijd dezelfde kundige medewerkers aan de telefoon. Dat scheelt uitleg en het ‘inleren’ van onze wensen en gedachten.”
Snelle hulp bij incidenten
“En als er zich een keer een incident voordoet, schakelt de servicedesk heel snel. Dat werkt prima. We hebben een prettig contact en zien eventueel interessante opties voor de toekomst, voor wat betreft veiligheid, samenwerkingstools en het inzetten van SharePoint voor externen.”
Weg met die eilandjes
“We werken nu met een IT-omgeving waarbinnen alles met elkaar communiceert. Dat zorgt ervoor dat we vloeiend kunnen werken, zonder eilandjes. Zoals we voorheen werkten, met een fileserver die ergens gehost werd, dat was niet fijn. Resultaat was dat we lokale kopieën van documenten gingen maken, waardoor we geen overzicht meer hadden en het ook nog eens onveilig was. Nu werkt iedereen op dezelfde manier. Door de heldere bestandsstructuur die we nu hanteren, hoeven we niet meer te zoeken naar documenten, wat dus veel efficiënter werkt. En niet geheel onbelangrijk is dat we zo’n 30% besparen op onze IT-kosten, waardoor de investering van de migratie binnen afzienbare tijd is terugverdiend. Meer dan de moeite waard dus.”, concludeert Bas.